آموزش پشتیبانی فنی ADSL

آموزش پشتیبانی فنی اینترنت ADSL

فهرست مطالب

آموزش پشتیبانی فنی اینترنت ADSL

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون اینترنت خیلی از افراد به دنبال اینترنت خوبی هستند تا کار های آنلاین خود را انجام دهند . به عنوان مثال یک شرکتی را همانند دیجی کالا در نظر بگیرید که بیشترین فروش خود را به صورت آنلاین دارد و این کسب و کار نیاز مبرم به اینترنت را دارد به صورتی که اگر تنها و تنها یک دقیقه کل شبکه دیجی کالا دچار اختلال شود میلیارد ها تومان ضرر می کند . حال شرکت های کوچک را در نظر بگیرید همانند شعبه یک دفتر بیمه در شهر کرمان این شرکت نیز همانند دیجی کالا نیاز به اینترنت را دارد و اگر اینترنت این شرکت هم قطع شود دچار ضرر و زیان خواهد شد پس بنابراین نتیجه می گیریم که امروزه همه ما نیاز به اینترنت داریم و عضوی از زندگی ما شده است . حال اگر اینترنت برای چند لحظه قطع شود چه کار می کنید ؟
تلفن را برمی دارید و با شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس میگیرید که مشکل از کجاست و چرا اینترنت شما قطع می باشد !!!

اینجاست که کارشناسان پشتیبانی فنی دست به کار می شوند و با بررسی یک سری موارد ساده شما را در رفع مشکل اینترنت کمک می کنند . کارشناسان پشتیبانی فنی با تخصصی که در زمینه شبکه دارند و همچنین با بعضی از نرم افزار های خاص مشکل شما را حل می کنند .

پشتیبان فنی کیست ؟

کارشناس پشتیبانی فنی شخصی است که با موارد فنی شبکه و اینترنت آشنایی داشته باشید و با دانشی که در زمینه های مختلف کسب کرده است به حل مشکل مشتریان رسیدگی کند . کارشناسان باید بتوانند از راه های مختلف همانند تماس تلفنی , چت , تیکت , ایمیل به مشکلات مشترکین رسیدگی کنند . کارشناسان پشتیبانی فنی به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در حال فعالیت هستند . یک کارشناس پشتیبانی فنی به طور میانگین روزانه همانند مشاغل دیگر 8 ساعت کار می کند حال بعضی از کارشناسان به صورت تلفنی و بعضی دیگر به صورت حضوری کار می کنند یعنی به محل مشترک مراجعه می کنند موارد فیزیکی را بررسی می کنند .

در اینترنت های ADSL کارشناسان به محل مشترک مراجعه می کنند و سرویس را برای مشترک نصب و مودم مشترک را کانفیگ می کنند . در خیلی از موارد رخ می دهد که مشترکین چون با موارد فنی آشنایی کافی ندارند درخواست حضوری می کنند و شرکت ارائه دهنده اینترنت کارشناس اعزام می کند تا مشکل بررسی و رفع عیب شود .

به گروهی که کارشناسان پشتیبانی فنی در آن کار می کنند گروه CTS (CUSTOMER TECHNICAL SUPPORT) گویند که خود این گروه داری زیربخش های متفاوتی می باشد : از قبیل کارشناس تست تجهیزات , کارشناس رفع خرابی , کارشناس پیگیری مشترکین VIP و ...

پشتیانی فنی

آینده شغلی کارشناس پشتیبانی فنی

اگر تازه پا به دنیای کامپیوتر گذاشته اید و فعلا هیچ رزومه کاری ندارید و یا در زمینه شبکه و کامپیوتر مهارت و تخصصی ندارید که بتوانید از آن کسب درآمد کنید این شغل مناسب شماست . خیلی از دانشجویان هستند که به زمینه شبکه و HELP DESK علاقه دارند و میخواهند با چالش ها و مشکلات کامپیوتری بیشتر آشنا شوند و در کمترین زمان ممکن آن موارد را حل کنند . در این شغل شما در کنار این که دانشجو هستید میتوانید منبع درآمد خوبی هم داشته باشید .
از یک سنی به بعد دیگر احساس می کنید که باید مستقل شوید و خرج دانشگاه و یا حتی زندگی خود را خودتان دهید و یا اینکه در زندگی کمک کار خانواده خود باشید . برای این که موفق شوید نیاز هست که با یک شغلی شروع کنید و همین شغل باعث خواهد شد که شما به موفقیت برسید .

با یک جست و جو ساده در گوگل متوجه خواهید شد که شرکت های ارائه دهنده اینترنت به دنبال جذب متخصصان هستند و بابت تخصصی که شما دارید پول خوبی به شما می دهند . شما با یاد گرفتن این تخصص حرفه ای در بسیاری از شرکت های ارائه دهنده اینترنت از قبیل شاتل , آسیاتک , مخابرات , همراه اول , ایرانسل , رایتل خیلی راحت میتوانید جذب شوید . چرا ؟ چون تخصص لازم را دارید . چون با آموزشاتی که بنده در اختیار شما قرار می دهم راه را برای شما هموار تر خواهم کرد .

شما با 2 سال کار در پوزیشن شغلی کارشناس پشتیبانی فنی میتوانید در بهترین شرکت های خارجی و اروپایی مشغول به کار شوید . چون اینترنتی که ما در حال استفاده از آن هستیم دقیقا همان اینترنت جهانی است . اینترنت ADSL که بیشتر از 80 درصد مردم کشور ما در حال استفاده از آن هستند هنوز هم در خیلی از کشور ها توسط شرکت های بزرگ ارئه می شود ولی در ابعاد و مقایس کوچک تر . پس بنابراین شما علم جهانی را یاد میگیرید و قطعا به درد شما خواهد خورد .

مهارت های لازم برای کارشناس پشتیبانی فنی

زمانی که می گویم "کارشناس" یعنی شخصی که با بیشتر موارد آشنایی داشته باشد و بتواند مشکل مشترکین را در کمترین زمان ممکن رسیدگی و حل کند . لذا اولین مهارت و مهم ترین مهارت در این شغل آشنایی به مهارت های گفتاری و نحوه صحبت با مشترکین می باشد .

از دیگر مهارت های لازم برای کارشناس پشتیبانی فنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1 ) پاسخ‌گویی 24 ساعته و ارایه راهنمایی صحیح به مشترکین تهران و شهرستان در رابطه با مشکلات فنی کلیه خدمات به منظور رفع مشکل در قالب تلفن، چت، ایمیل و حضوری

2 ) ارجاع مشترکین به سایر واحد‌ها براساس قوانین و چهارچوب‌های اعلام شده

3 ) اعلام مشکلات خطوط مشترکین به مراکز مخابراتی.

4 ) حضور در محل مشترک به منظور نصب و پشیبانی تمامی سرویس‌های موجود اعم از ADSL، VoIP و ...

5 ) ثبت جزییات تماس مشترک، شرح مشکل، نتیجه تماس و نحوه برطرف شدن آن در CRM بر اساس قوانین و چهارچوب‌های اعلام شده

6 ) همکاری در تهیه گزارش‌های لازم از مشترکین یا آمار گروهی و اعلام مشکلات احتمالی پیمانکاران در صورت درخواست مسؤولین واحد یا لایه‌های بالاتر
پشتیبانی فنی اینترنت

شایستگی و مهارت های تخصصی کارشناسان پشتیبانی فنی

1 ) آشنایی با Network+​
2 ) آموزش‌های بدو استخدام خدمات فنی مشتریان
3 ) آشنایی با مفاهیم DSL
4 ) Word و Excel
5 ) ​Outlook

شرایط جذب و احراز در شغل پشتیبانی فنی

در این شغل جنسیت فرقی ندارد . فرقی میان زن و مرد ندارد یعنی شما میتوانید خیلی راحت در این شغل مشغول به کار شوید .

در این شغل مدرک شما اهمیت ندارد . بعضی از دانشجویان هستند که برق می خوانند ولی به مباحث کامپیوتری علاقه دارند , این شغل از جمله مواردی هست که شما بدون داشتن مدرک مرتبط میتوانید جذب شوید .

در این شغل نیازی به سابقه کار ندارید و فقط باید با موارد آشنایی داشته باشید .

اگر شما هم مشتاق یادگیری این دوره هستید و میخواهید در کمتر از 2 ماه به درآمد برسید فقط کافیه در دوره آموزش پشتیبانی فنی شرکت کنید تا علاوه بر کسب مهارت و تخصص بتوانید خیلی راحت درآمد داشته باشید .

سرفصل های آموزش کارشناس پشتیبانی فنی

  • آموزش تکنولوژی ADSL
  • راهنمای گام به گام و رفع مشکلات ADSL
  • رفع مشکل قطعی و وصلی اینترنت
  • رفع مشکل نویز خط
  • رفع مشکل افت سرعت
  • خطای 678 اینترنت
  • خطای 691 اینترنت
  • آشنایی با کانفیگ مودم های مختلف
  • آشنایی با رفع خرابی
  • آموزش ACS , ACL
  • و ...

اگر میخواهید به صورت اصولی این تکنولوژی را یاد بگیرید فقط کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و همین حالا در دوره شرکت کنید . شرکت در دوره به صورت کاملا مجازی می باشد و فایل های دانلودی در اختیار شما قرار میگیرد .

لینک ثبت نام در دوره

آیا این مطلب کاربردی بود ؟

لطفا نظر خود را با تعداد ستاره ها مشخص کنید .

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای 1

شما تا الان نظری نداده اید . لطفا به این مطالب نظر دهید .

author-avatar

درباره si_noroozi

بنده سینا نوروزی مدیر سایت فست مودم هستم . بنده به مدت 2 سال سابقه کارشناسی پشتیبانی فنی شرکت شاتل دارم و علاقه به مباحث امنیت شبکه و چالش های شبکه دارم .امیدوارم این این مطالبی که به سختی برایتان گرد آوری شده است نهایت استفاده را ببرید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *